Інклюзивна освіта





Наказ № 080 від 01.09.2021 "Про організацію інклюзивного навчання"


Наказ № 082 від 01.09.2021 "Про затвердження складу команд"







Вчитель інклюзивного1 класу Михайленко Ю.М. 8.02.2017 відвідала обласний семінар з проблеми «Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами», який відбувся у КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
         Педагогам, які працюють у закладах з інклюзивною формою навчання,
була надана інформація щодо створення та запровадження у навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами. Створення ІПР залишається новою практикою для педагогів, тому матеріал було надано і в теоретичному і в практичному аспектах. Питання надання індивідуально зорієнтованої педагогічної та психологічної допомоги дітям з особливостями психофізичного розвитку було висвітлено асистентом вчителя КЗ «СЗШ-І «Джерело» ЗОР Аушевим С.П. та психологом закладу Обуховою Н.О.
 

Протягом 25-27 серпня 2016 року пройшов спеціальний тренінг
"Інклюзивна освіта - рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати"


Протягом 25-27 серпня 2016 року в місті Запоріжжя в рамках соціальної програми Марини Порошенко пройшов спеціалізований тренінг для працівників освітньої сфери «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати». Представники  нашої школи, а саме: Дерев'янко В.М., Михайленко Ю.М., Нарижна І.Є., Шаровська В.О. теж були залучені до роботи цього тренінгу, так як школа ввійшла в пілотний науково-педагогічний експеримент з впровадження інклюзивної освіти. Цей тренінг став першим масштабним заходом практичного експериментального проекту «Розвиток інклюзивного освітнього середовища у Запорізький області», який розпочато 15 липня 2016 року Благодійним Фондом Порошенка спільно з Міністерством освіти і науки України.Загалом до навчального курсу було залучено понад 300 освітян з більш ніж 50 шкіл Запорізької області.Навчальний курс був спрямований на завучів, вчителів, асистентів педагогів та психологів шкіл, які у новому навчальному році відкриють свої двері для дітей з особливими потребами. Серед присутніх практиків-новаторів були представники педагогічних колективів 19 шкіл, які цього року відкрили інклюзивні класи для 32-х особливих першокласників.
Під час триденної роботи 19 досвідчених тренерів-практиків провели прикладні заняття щодо особливостей навчально-виховного процесу для дітей з різними нозологіям,  методик мотивування й оцінювання навчальних здібностей кожної дитини, технологій складання навчальних планів та індивідуальних програм розвитку особливих дітей. Учасники відпрацювали інструменти використання Монтессорі-терапії, конструкторів Lego Education, а також обмінялися власним практичним досвідом. 



 Майстер-клас з інклюзивної освіти у м. Запоріжжі

     19.10.2016р. пройшов майстер-класу «Організація самооціночної діяльності педагогів засобами порталу «Віртуальне інклюзивне середовище», який проходить у рамках Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Науково-методичні засади професійного розвитку фахівця у системі неперервної освіти». Директор Енергодарського НВК «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня-дошкільний навчальний заклад» № 6 Енергодарської міської ради Запорізької області Марієва Ірина Геннадіївна познайомила учасників конференції з досвідом впровадження інклюзивного навчання та перспективами подальшої розбудови закладу як інклюзивного.
     Майстер-клас «Формування готовності педагогічних працівників до роботи в інклюзивних класах», який провела  практичний психолог Енергодарського НВК «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня-дошкільний навчальний заклад» № 6 Енергодарської міської ради Запорізької області Бєлан Оксана Олександрівна, був присвячений проблемі професійного зростання педагогів інклюзивних закладів. Учасники майстер-класу познайомились з такою формою методичної роботи як веб-квест.
Викладачі кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя Лупінович С.М.,Волошина Т.А. відповіли на запитання учасників секції щодо організації інклюзивного навчання, супроводу дітей з особливими освітніми потребами, спільної діяльності педагогів та батьків цих дітей.
       





Участь у форумі з інклюзивної освіти Михайленко Ю.М. та Скрипай К.С. у м. Бердянську

У листопаді 2016 р. завершується робота над спільним європейським проектом Темпус -ІV «Підготовка педагогів та освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами й організаціями», до реалізації якого був залучений Бердянський державний педагогічний університет (координатор проекту в БДПУ – професор Ольга Гуренко). У зв`язку з цим  у БДПУ  11  листопада 2016 року проходила ціла низка різних цікавих заходів, зокрема: майстерня «Науково-методичний супровід інклюзивного навчання в школі», науково-методичний семінар «Педагогічний менеджмент в умовах реалізації інклюзивного навчання в загальноосвітньому просторі» для організаторів інклюзивної освіти в Бердянську та регіоні. Присутні ознайомилися з досвідом роботи керівника проекту – професора Ольги Грауманн (Фондовий університет, м. Хільдесхайм, Німеччина).  Представники нашої школи Михайленко Ю.М. вчитель 1 класу з інклюзивним навчанням та Скрипай К.С., вчитель-логопед-дефектолог, мали змогу попрацювати у творчих майстернях «Школа толерантності. Інклюзія: за чи проти», розв’язуючи проблемні питання, а саме:  інклюзія та гетерогенність у форматі сучасних реалій; соціалізуючий потенціал сім’ї дитини з особливими потребами. Також вони складали технологічну модель реалізації інклюзивного навчання в ЗНЗ, опрацьовували рекомендації для вчителів початкових класів, які працюють в умовах інклюзивного навчання.